Kreativní prezentace, využití všech komunikačních kanálů
Vážený pane Vučić,
dovolte, abych se Vám představil. Jmenuji se René Muška a jsem dlouholetým přítelem pana Romana Kudláčka, který je zároveň mým klientem.
V první řadě bych Vám rád poděkoval za tuto příležitost prodávat Váš byt, který je opravdu unikátní.
V naší profesi se řídím heslem: "ukázaná platí". Proto jsem vypracoval tyto webové stránky, kde bych Vám rád odprezentoval mou ideu, jak lze prodej Vaší nemovitosti uskutečnit.
Naše realitní služba je založena na přidané hodnotě v podobě efektivního realitního marketingu, díky kterému prodáváme nemovitost rychleji a za nejvyšší možnou cenu.
Realitní trh je oproti jiným trhům – akciovému, nebo třeba trhu s automobily, neefektivní
i netransparentní. Každá nemovitost je svým způsobem unikátní – prakticky neexistují dva stejné byty. I když budou ve stejném městě, se stejnou podlahovou plochou, každý bude v jiném technickém stavu. Bude mít jiný výhled z oken, právní stav a hlavně motivace prodávajícího a představa o aktuální hodnotě bude rozdílná.
Navíc oproti akciovému, nebo jinému trhu se na realitním trhu rozhodují kupující nejen na základě racionálního rozhodnutí a výsledné ceny, ale hlavně na základě pocitů a emocí.
Pokud si prodávající, nebo schopný realitní makléř tuto motivaci kupujících uvědomí a pojme prodávanou nemovitost jako produkt, který obohatí o marketing a emoce, má vyhráno!
Cílová skupina
Vzhledem k unikátní dispozici bytové jednotky, prostředí a historickému charakteru nemovitosti se mi Váš byt jeví jako portfoliová záležitost. Při prodeji budeme cílit na movitější klientelu, u které předpokládáme velkou pracovní vytíženost a z toho plynoucí požadavek na velmi jasné sdělení doručené kampaně. Jako hlavní komunikační nástroj preferuji profesionálně zpracovanou video reklamu, díky které dokážeme obratně odprezentovat všechny silné stránky prodávané nemovitosti.
Jako druhou silnou skupinu potenciálních kupujících odhaduji početnější rodinu, která má dostatek finančních prostředků a preferuje bydlení v centru Prahy. Vzhledem ke skutečnosti, že má byt parametry rodinného domu, může nabídnout velmi komfortní rodinné bydlení.
Prodejní nástroje
Níže Vám přiblížím nástroje, které nám pomohou dostat informaci o tom, že se prodává Vaše nemovitost mezi co největší publikum. Protože, byť jsme si předběžně identifikovali potenciálního zájemce, samozřejmě platí rovnice: “Čím více lidí se dozví o prodeji Vaší nemovitosti, tím je větší šance, že se najde kupující”.
Inzerci na 15 realitních serverech v čele s portálem sreality.cz, či lokální offline v podobě prodejní plachty, či letáků vynechám. To považuji za standard, který by dnes měla nabídnout každá realitní společnost.
1. Nafocení nemovitosti profesionálním fotografem
Marketingové výzkumy dokázaly, že profesionální fotografie prodají nemovitost o 32 % rychleji! Navíc zájemci prohlížející realitní servery tráví 60 % času prohlížením obrázků a jenom 20 % čtením popisků. Dobře prezentovaná nemovitost si může dovolit nasadit výrazně vyšší cenu. Zájemci mají často tendenci o ceně smlouvat, ale kvalitní propagační materiály od takovýchto praktik odrazují. Postavte vedle sebe dvě fotografie. Ta, která bude působit luxusním dojmem, bude bez problémů oceněná mnohem více než nekvalitní, tmavý, špatně komponovaný snímek, byť by na obou byla ta samá nemovitost. Z těchto důvodů jsou profesionální fotografie nezbytný základ pro efektivní prodej za co nejvyšší možnou cenu.
2. Půdorys nemovitosti
Přidáním kvalitního plánku bytu do inzerátu šetřím zájemcův čas a především zvyšuji transparentnost a důvěryhodnost prodeje.
3. Virtuální staging
Při nákupu nemovitosti se vedle ekonomického kalkulu rozhodujeme také podle dojmů a emocí, které v nás interiér vyvolává. S grafickým desginerem vypracujeme několik vizualizací možného budoucího stavu bytu. Prezentaci připravíme tak, abychom následně dokázali odprezentovat jeho nejsilnější stránky.
4. Prezentace virtuálního stagingu
Pro zájemce s menší fantazií prezentujeme virtuální staging přímo na místě. Všechny vizualizace necháváme potisknout na velkoformátová plátna, která umisťujeme na malířské stojany.
5. Videoprohlídka nemovitosti + placená reklama na YouTube.com
Nápaditě a kvalitně natočené video s hodnotným obsahem může zvednout zájem až o 403%! 60% zákazníků preferuje video před jinými formami příjmu informací online. Navíc správně zpracované video je nejlepším nositelem emocí, které potřebujeme do marketingu Vaší nemovitosti dostat. Natočíme pro Váš byt poutavou videoprohlídku, kterou budeme navíc propagovat pomocí placené reklamy na YouTube.com i Facebook.com. Máme vyzkoušeno, že pokud inzerce nemovitosti na jakémkoliv realitním serveru obsahuje video, je oproti ostatním nabídkám navštěvovanější. Více návštěv = větší pravděpodobnost prodeje bytu.
6. Placená reklama na Facebooku
Jako další nástroj pro prodej nemovitostí používáme placenou reklamu na sociální síti Facebook.com. Většina lidí hledá byt přes různé filtry /Smíchov, po rekonstrukci, s výtahem apod./ proto nemovitost, která má jen o trochu jiné parametry, ale i přes to by mohla být pro zájemce vhodná, zůstane přehlédnuta. Z tohoto důvodu používáme pro prodej nemovitostí také Facebook reklamu, která dokáže přitáhnout pozornost velkého počtu potencionálních zájemců – zejména těch, kteří každý den aktivně nehledají, ale i přes to, by mohli mít o Váš byt zájem.
7. Webové stránky
A v neposlední řadě webové stránky. Pro zvýraznění Vaší nemovitosti vytvoříme samostatnou webovou stránku, např. jako www.vilahovorcovice.cz na kterou bude směřovat veškerá placená reklama z Facebooku a YouTube. Odkaz na web bude uveden také v těle všech inzerátů na realitních serverech.
8. 3D Virtuální prohlídka bytu
Váš byt naskenujeme nejmodernější technologií od společnosti 3D Matterport, čímž docílíme on-line zážitku, kdy se potenciální klienti mohou na svém zařízení (PC, tablet, mobil) pohybovat skrze naskenovaný prostor z jakéhokoli úhlu. Zážitek je velmi blízký skutečnému procházení prostorem. (Mimochodem lze zážitek umocnit díky 3D brýlím) Technologie umožňuje také zobrazit 3D model celého naskenovaného prostoru, se kterým můžete ve svém zařízení (PC, tablet, mobil) otáčet v 360° na všechny strany.
„Nikdy jsme si nemysleli, že budeme prodávat nějakou nemovitost a proto nás ani nenapadlo, jak složitý proces to může být.
Když jsme se stali spolumajiteli nemovitosti z důvodu dědictví, tak nastala změna a začali jsme objevovat různá úskalí, která mohou při prodeji číhat.
Proto jsme byli rádi, že jsme zvolili pana Reného Mušku jako svého makléře, protože nás provedl všemi zákrutami prodeje tak, že jsme mohli všechny starosti hodit za hlavu. Neustále jsme od něj dostávali veškeré informace o probíhajících úkonech a změnách, takže jsme měli pocit, že nás nic nemůže zaskočit.
Ve chvíli, kdy kupující strana objevila na domě zapsané sídlo jakési čínské společnosti, o které nikdo neměl ani tušení a nebylo možno ji nikde nalézt, začali jsme se obavami docela hroutit. Pan Muška však sehnal veškeré potřebné informace a situaci za nás zvládl vyřešit v neuvěřitelně krátké době, čímž z nás odvalil obrovský kámen.
Díky jeho pečlivosti a schopnostem řešit nečekané potíže, mohl prodej nemovitosti proběhnout ke spokojenosti všech.
Nezbývá nám, než panu Muškovi za jeho práci upřímně poděkovat a doporučujeme ho každému, kdo se k prodeji nebo nákupu nemovitosti chystá. Ani my bychom neváhali a s důvěrou bychom se na něj znovu obrátili.“
Karel a Hana Aušprunkovi
„Myslela jsem si, že kdo neumí nic jiného, dělá do realit...v případě pana Mušky jsem se ale děsně spletla, ten se realiťákem narodil a kdyby tehdy uměl mluvit, prodal by i tu porodnici:) Byt kousek od Prahy jsme prodávali téměř rok, půl roku ho měl v nabídce konkurenční makléř, bez úspěchu...pan Muška se toho nezalekl a prodal ho za 2 týdny od uvedení do inzerce, neskutečné ne? Na pana Mušku jsem dostala doporučení od kamaráda, jako prodávajícímu mi byl sympatický, je to profík, ale přitom velmi přátelský a uvolněný, sedli jsme si okamžitě...bezchybná vkusná prezentace, pečlivost, přesnost, férovost, to vše muselo přispět k naprosto bleskovému prodeji. Pan Muška nám velmi pomohl i nad rámec svojí smlouvy, vždy platilo to, co řekl a takových lidí si obzvlášť vážím. Kdyby kdokoliv v mém okolí prodával nemovitost, nedovolím mu zavolat nikomu jinému.Když to shrnu - děkuju Rendo, že jste nám našel kupující, která bude byt milovat jako my, že to bylo tak rychle, profesionálně a že jste mě podržel, když mi počas prodeje bylo ouvej, přejeme Vám s manželem jen samé spokojené pohodové klienty a stále takový elán a lásku pro vaši práci. Moc si Vás vážíme a děkujeme Vám.“
Michaela Pavlíček Vedralová
SHRNUTÍ NAŠICH SLUŽEB
Naše služby zahrnují:
- cenovou analýzu prodávané nemovitosti
- předprodejní právní analýza prodávané nemovitosti společně s JUDr. Ilonou Černochovou, LL.M.
- vypracování marketingového plánu prodeje nemovitosti
- vytvoření textů inzerátu společně s copywriterkou Lenkou Mužíkovou
- nafocení nemovitosti profesionálním fotografem Danielem Galbou
- natočení poutavé videoprohlídky, včetně postprodukce videa Danielem Galbou
- natáčení dronem kameramanem Jakubem Tichým
- virtuální staging bytu za pomoci designéra Vitaliye Chichury
- vytvoření individuální webové prezentace pro vaši nemovitost
- inzerci na 16 realitních serverech
- zveřejnění inzerce vaší nemovitosti na našich sociálních sítích s dosahem přes 10 000 uživatelů
- placenou reklamu na sociálních sítích (Facebook.com, instagram)
- osobní realizaci prohlídek
- vyjednávání o ceně a podmínek prodeje s kupujícím s cílem dosáhnout co nejvyšší prodejní ceny
- přípravu rezervační smlouvy
- přípravu standardní smluvní dokumentace nutné pro převod u JUDr. Ilony Černochové (www.realitniadvokati.cz)
- úkony spojené s katastrálním úřadem
- odhlášení, nebo přepis médií (elektřina)
- příprava dokumentů pro odhlášení trvalého pobytu, popř. sídla firmy
- jakoukoliv konzultaci v rámci osobní, e-mailové, nebo telefonické komunikace v průběhu obchodu
CENOVÁ NABÍDKA
Vzhledem k investicím do prezentace nemovitosti v podobě profesionálního zpracování fotografií a videí, homestagingu, placených propagačních kampaní na sociálních sítích, či vytvoření unikátního prodejního webu bychom si v případě naší spolupráce účtovali provizi ve výši 3 % včetně DPH z konečné prodejní ceny.